BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

7 Eylül 2011 Çarşamba

TAZE FASULYE DONDURUCUYA NASIL KONULUR




   
     Önümüz kış mevsimi dolayısı ile kışlık yiyecek hazırlamalarına başladım.Yeşil fasulye koydum dondurucuya ve bunu sizlerle de paylaşmak istedim.
     
     Yeşil fasulyeler ayıklanır,istenilen uzunlukta kırılır ve bir güzel yıkanır.Sonrasında fasulyenin miktarına göre büyüklükte bir tencerede kaynattığımız  suda 3 dakika kadar haşladıktan sonra süzgece alınarak soğuk suya tutulur.Böylelikle şoklanmış olan fasulyelerin suyunu tamamen süzdükten sonra poşetleyip (hava kalmamasına dikkat ederek)dondurucuya kaldırırız.Kışın soğuk günlerinde yazdan kalma nefis bir tat:)Aşağıda yazacağım yöntemleri de denedim fakat en lezzetli saklama yönteminin bu olduğu kanaatine vardım,yıllardır fasulyeleri bu şekilde dondurucuya kaldırırım.
     
       İstenirse içine çiğden  domateste koyabiliriz  ama bana ekşimsi bir tat geldiği için ben sade tercih ediyorum.Ya da  az yağda önce domatesler daha sonra fasulyeler rengi dönünceye dek kavrulup soğuduktan sonra poşetlere konulur,dondurucuya kaldırılır.Bunda da kışın poşeti açtığımda ki yağ kokusu sanki yemeğin tadını da bozan bir şey bu nedenle bu yöntemi de  tercih etmiyorum ancak sizlerle paylaşmak istedim.Siz nasıl yapmak isterseniz deneyerek damak tadınıza en uygun saklama yöntemini bularak o şekil yaparsınız. Kolay gelsin.

HOŞÇA KALIN:))

1 yorum:

  1. bloğundan çıkamadım 2saattir, ne faydalı bilgiler, hepsini kaydettim, yapıcam inşallah, ellerine sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...