BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

12 Ekim 2011 Çarşamba

KIŞ HAZIRLIKLARI....

                                 




                                  İĞDE:
      İğdeler değdi. Ağacı; kuşların,çocukların akınına uğruyor epeydir. Annemlerin bahçenin, bana da toplamış verdiler sağ olsunlar. Aslında pek sevmiyoruz.Ancak dolaşım sistemine ve ağız içi temizliğine karşı bakteri öldürücü olduğu,ishali önlediği,böbrek rahatsızlıklarına iyi gelmesi ,şekeri dengelemesi gibi faydaları varmış.Anlayacağınız şifa niyetine bir kaç tane yiyeceğiz.

    Unutmadan....Haziran gibi çiçek açar iğde ağaçları çiçeğini koklamak ise zihin açıcı oluyormuş.Ben bunları yeni öğrendim ama yaz boyunca güzel kokusuna mest olup durduk,bilmeden zihin açıcı olduğunu her geçtiğimizde ağacın yanından doğal parfüm kokusunu içimize çektik:)....
 
  Bugün ,kurumaya bıraktığım acı biberlerin,domateslerin sonuncularını da kaldırdım balkondan iyice kurumuşlar.Biberleri ipe dizerek, domatesleri ise dilimleyip üzerlerine tuz(kaya tuzu) döküp kurumaya bırakmıştım.
  Ağustos-eylül aylarında kuruttuklarım 3 günde kurumuştu.Derin dondurucuya da koydum ama gözüm doymadı, ekim ayında bile kurutma yaptım.10 günde kurudular.Ne yapayım yaz sebzesinin tadı bambaşka:)........Ben tepsileri içeri aldım,bir yağmurdur başladı...hala yağıyor...Allah beterinden saklasın bir gök gürültüsü,bir şimşekler çakıyor ki sormayın....



 Artık organik sebzeler son demlerini yaşarken kenara ne koysam kar geliyor sanki.Önceleri konserveleri saatlerce kaynatırdık falan,uğraşmak ve tatları da hoşuma gitmezdi.Bir iki senedir artık öyle yapmıyorum.Çoğunlukla dondurucuya koyuyorum ancak yer kalmayınca bugün baya bir sebze şişeye koydum.
   
   PATLICAN:Patlıcanlar alaca doğranır,tuzlu suda 1saat bekletilip,musakka veya karnıyarık ne yapılacaksa o şekilde kızartılarak kavanoza alınır.Kapağı sıcakken kapatılarak ters çevrilir.




         DOMATES SOS:Domatesler,yıkanır  kabukları soyulup doğranarak az bir yağda  bir miktar tuz ile sos kıvamına gelinceye kadar pişirilir.Arzuya göre,kullanacağınız yemeğe göre istenirse domateslere sarımsak ve acı biber ilave edilir.Ben 2-3 şişe sade geri kalanını biber ve sarımsaklı tercih ettim.
     
     MENEMEN:Sivri biberler ,yıkanır ufak ufak doğranır,tavada az miktar bir yağda bir kaç kez çevrilir.Domatesler yıkanır kabukları soyularak onlarda ufak ufak doğranarak,biberlere ilave edilir.iyice piştikten sonra kavanozlara alınır.Kapak hemen kapatılır ters çevrilir,soğuyunca yerine kaldırılır.
            Hazır tarif vermeye başlamışken ben bu yıl kavanoza koymadım ama yapacak olanlar olabilir.İsterseniz yeşil fasulyeyi de kaynatmadan kavanozlarda muhafaza edebilirsiniz.
     
  
FASULYE;içinse fasulyeler yıkanır,ayıklandıktan sonra pişireceğimiz şekle göre civil,bütün,ister kırarak tencereye koyduğumuz 1-2 yemek kaşığı yağda renkleri sararıncaya dek kavrulup yine tercihe göre istenirse domates de ilave edilebilir.Bunda da işlem aynı sıcakken kapaklar kapatılıp,ters çevrilir,soğuyunca  kaldırılır.



5 yorum:

  1. canım iğdeyı gördum de dayanamadım çok severım çoook bizim buralarda da oyle çok kı ağaçlar yıkılıyor bende eşimden istedım

    YanıtlaSil
  2. bizim bahçedede iğde ayacı vardı artık yok oldu.
    kışlıklara gelince hepsi çok güzel allah iyi günlerde yedirmeyi nasip etsin.inşallah sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ay aıle halkı ne sanslı..hersey dogal hersey tertemız..ellerınıze saglık..kucuk bır uyarım olucak fotoar tıtremıs...tekrar koyarsanız bu eşsız emeklerın fotolarıda daha guzel olur..sevgıler...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar. Ne güzel görünüyor o kavanozdakiler :) Sevgiler.,

    YanıtlaSil
  5. birisi iğde mi dedii:))
    yapmayınn bunuu banaa...
    bayılırımmm iğdeye...
    nerden bulmalı şimdi bu iğdeyi...
    :))
    afiyetle tüketin kardşim tüm kış hazırlıklarınızı...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...