BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

30 Haziran 2012 Cumartesi

DOĞAL MANTAR:))


Merhabalar,bloguma tarif ekleyemedim bir kaç gündür..


  
   O kadar çok resim,tarif birikti ki ne ara yayınlayacağımı bende bilmiyorum:)Bugün taslaklara sadece resim olarak kaydettiğim mantar yemeğimin tarifini yazarak sizlere sunmak istedim.
    Mantarları babam, mayıs ayında toplamıştı.  Doğal mantarın lezzeti,kültür mantarı ile kıyaslanamayacak derecede lezzetlidir.Ancak yeterince mantar türlerini tanımıyor,ayırt edemiyorsanız tercihiniz kültür mantarından yana olmalıdır.Babam bu ayırt etme işinden oldukça iyi anlıyor,ona güvenerek ilkbahar ve sonbahar dönemlerinde yağmurlardan sonra toplanan bu lezzete hayır demeden gönül rahatlığı ile yiyoruz.Bir aydan fazladır resimleri bekleyen mantar yemeğimin  tarifine geçiyor

  MANTAR YEMEĞİ:
(Mantar sote)


   Kültür mantarlarını soyarak pişiriyorum ama bu mantarı doğal ortamda yetiştiği için toprağı kumu bol oluyor:)Bu nedenle öncelikle suyun içinde bekletip,bol su ile yıkayarak,kuşbaşı şeklinde doğruyorum.Yine kültür mantarında renk kararmasını önlemek adına limon sıkıyorum ama doğal mantarda kullanmadım,tadının değişmesini istemedim.Siz daha beyaz pişirmek isterseniz, bir kaç damla limon suyu sıkın.
    Tavaya aldığım mantarlar suyunu salıp çekinceye kadar kavuruyorum.2 yemek kaşığı zeytinyağı ile 1 adet kuru soğanı (küp doğranmış)ilave edip karıştırıyorum.Soğanlar kavrulunca 4-5 adet yeşil biber doğrayıp karıştırmaya devam ediyorum.En son kabuklarını soyup ufak doğradığım domateslerle beraber,1 çay kaşığı tuz,1 çay kaşığı karabiber ve 1 yemek kaşığı salça ilave ederek tavanın kapağını kapatıp kısık ateşte 10-15 dakika arada karıştırarak pişiriyorum.
    Yanında pilav ve salata ile servis yapabilirsiniz.
                                                AFİYET OLSUN..
 
     Hepinizin,mutlu,huzurlu bir hafta sonu geçirmeniz dileklerimle..
                                                                                             HOŞÇA KALIN:))

5 yorum:

  1. mantarın herşeyini bayılı bayıla yiyorum, pişirmeden önce bir kaç tane mutlaka ayırıp içine tuz ekip sulandırarak mutlaka yerim.

    YanıtlaSil
  2. ohhh canım daha ne olsun.
    üçü bir yerde resmen..
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. mantarınn delisiyimm...ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  4. Anlayanlar topladığı zaman gönül rahatlığı ile yeniyor.Ellerine sağlık:)çok severim mantar soteyi.

    YanıtlaSil
  5. Ah şindi olsada yesek memlekete gidince yaylaya gittigimizde geçensene dernek piknigi vardı gitmiştik ve mantar toplamasıda yemesinden daha güzel hem topladık bir tarafdanda közledik görümcemde kayboldu anlatsam sayfalara sıgmaz o günü hiç unutamam bizdede aynı mantar var adı kibarcasını söyleyeyim poposu kara derler busayfandaki mantaraellerine saglık çok güzel nefis olmuş menü

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...