BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

17 Ağustos 2012 Cuma

İÇLİ KÖFTE


İÇLİ KÖFTE 
MALZEMELER ve YAPILIŞI:
150 gr kıyma , rendelenmiş veya çok küçük doğramış olduğumuz 2 adet kuru soğanla suyunu salıp çekene dek  kavrulur.İçine karabiber,tuz  pul biber ve 1 çay bardağı ince ceviz içi eklenerek soğuması için dolaba kaldırılır.
2,5 su bardağı ince bulgura,tuz,pul biber,karabiber eklenerek karıştırılır.Üzerine sıcak su dökülerek bulgurun üzeri örtülür.Böylece yumuşaması sağlanan bulgur 10 dakika sonra üzerine 1 adet yumurta ve bir avuç un serpilerek yoğrulur.10 dakika kadar yoğrulan bulgurdan parçalar koparılarak avuç içine alınır.İşaret parmağı ile ortasından açılarak avuç içerisinde çevrilerek oyulur.Dolaba kaldırdığımız içten bir tatlı kaşığı açılan oyuğa konularak avuç içimizde döndererek şekil verip ucunu kapatırız.Bu işlemleri yaparken yanımızda bir kase su bulundurmalıyız,ellerimizi sürekli ıslatarak yaparsak bulgur elimize yapışmaz.
Kapatılan içli köfteler,ısıtılmış yağda kızartılarak yanında ayranla servis yapılır.Dilerseniz kaynamış tuzlu suda haşlayarak da tüketebilirsiniz.
    Ben haşlanmış içli köfteyi daha çok severim ama ilk kez yaptığım için  haşlarken dağılır korkusu ile hepsini kızarttım:))Şekilleri pek güzel olmadı ama tadında problem yok:)
Bu ilk içli köfte denemem,resimlemeye çalıştım umarım ilk yapacak olanlara aydınlatıcı olur.

HAYIRLI CUMALAR,CUMANIN RAHMET VE BEREKETİ ÜZERİNİZE OLSUN..SEVGİLER...

7 yorum:

  1. hımm bayılırım,ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  2. ilk deneme falan diyorsun ama çok güzel ve lezzetli görünüyorlar söyleyim
    ellerine sağlık
    bayramını da şimdiden kutluyor, sağlıkla tekrarını diliyorum...tüm sevdiklerinle inşaAllah...

    YanıtlaSil
  3. BİZİM EVİN SEVILENLERİ ARASINDA BU KÖFTE,SENIN KÖFTEDE ÇOK HARIKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK.SANADA HAYIRLI CUMALAR.

    YanıtlaSil
  4. ben pek beceremiyorum ama seninkiler harika olmuş ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ne kadar marıfetslısınz masallah burdaydım gezdım bayıldım yaptıklarınaza banada bekelrım sevgıler

    YanıtlaSil
  6. bu güzel görüntüye nedenir ki..harika..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. İLK OLMASINA RAĞMEN ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR, ELLERİNE SAĞLIK BİRSEN....

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...