BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

11 Eylül 2015 Cuma

EV SALÇASI YAPIMI( KIRMIZI BİBER VE DOMATES İLE)

Hayırlı sabahlar yogun istek üzerine bu aralar en cok bakilan bir tarifimi daha evvel 3yıl once bugün yayınlamış olduğum ev salcasi tarifimi güncelleyerek tekrar sizlerle buluşturuyor um.


                                                              EV YAPIMI SALÇA
            MALZEMELER:
10 kilo kapya biber,
5 kilo domates,
1 çorba kasesi kaya tuzu
           YAPILIŞI:
    Öncelikle biber ve domatesleri yıkayıp sularının süzmesi için bir kenara alıyoruz.Ben evde elde çevirmeli kıyma makinem vardı onu kullandım kapya biberi çekmek için.Siz bunu robotta,katı meyve sıkacağında veya elektrikli kıyma makineniz varsa bunlardan biriyle de yapabilirsiniz.Elde çevirmek çok yorucu oluyor biz başladığımız için biberleri çekmeye daha zoru görsek de geri dönmedik:).Eşim sağ olsun o çekti biberi makine de yoksa işim zordu.Bende bu arda domatesleri katı meyve sıkacağından geçirdim.Çekirdeği kabuğu falan ayırt oldu hem daha kolay oldu:)
   Sonra iki malzemeyi bahçede odun ateşinde yapacağım için büyük leğene döktüm.Yaklaşık 1 saat arada karıştırarak kaynattım.1 Kase tuz ekleyerek 40 dakika daha kaynattım.Suyu azaldıkça, sürekli karıştırmalıyız leğenin dibi tutmaması için yoksa bütün emekler heba olur.Yanık kokan bir salça hiç bir işe yaramaz.Karıştırırken tahta kaşık veya tahta saplı kaşık tercih edilirse eliniz yanmaz,birazda uzak durarak karıştırmalısınız salça çok sıçrıyor ve acayip yakıyor:)Denenmiştir:)
   Salça tamamen koyulaşıp,suyunu çekince leğeni kenara alarak soğuduktan sonra  kullanacağımız  kaplara koyarak kaldırıyoruz. Kıvama gelene kadar ne kadar çok  kaynatırsak salçamız o kadar çok uzun ömürlü olur dayanır,bozulmaz.Rengi koyu olur.
Salçayı az kaynattığınızı düşünürseniz kaplara aldıktan sonra veya pişirdiğiniz kapta üzerine tülbent gererek güneşte bekletip koyulaşmasını sağlayabilirsiniz.
     Vermiş olduğum  malzeme ölçülerinden 5 kilo salça çıkıyor.Yapacak arkadaşlarıma şimdiden kolay gelsin diyorum.

                     Hayatınızda ki her şey gönlünüze göre olsun.
                                                                                 
                                                                                      HOŞÇA KALIN:))

16 yorum:

  1. en güzeli salçayı evde yapmak aslında.marketlerde satılanlara kim bilir nasıl katkı maddesi koyuyorlar.
    ellerinize sağlık
    sağlıkla tüketin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık afiyetle tüketin sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. eskiden bahçeli evimizde bizde böyle yapardık ama şimdi kısıtlı konutlarda buna imkan yok.güzel günlerde tüketmen dileğiyle eline sağlık blogunu izlemeye aldım başarılar emeklerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    ALLAH GÜLE GÜLE TÜKETMEK NASİP ETSİN:))
    SSEVGİLER..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım harikadır ev salçası..Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nasıl da güzel olmuş renkleri. Ev yapımı her şey güzel oluyor. Yorulduğuna değiyor.Huzur içinde yiyorsun.Afiyet olsun.Ağız tadıyla yiyin.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Çok zahmetli ama bir o kadar da lezzetli. Hazır salçalarla hiç alakası yok ev yapımı salçanın tadının. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık doğal olanı gibisi yok rengi kokusu bir başka oluyor

    YanıtlaSil
  9. çok saol ablam yazdığın için ikisi karışık yapıldıgını bilmiyordum benşmde az malzemem var yapayım yarın afiyetle yiyin çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  10. ben de tek biberden yaptım bu sene.
    Rabbim ağız tadıyla yemeyi nasip etsin.

    Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Canım ne güzel olmuştur o salça şimdi :) Hepinize afiyet olsun. Benim salçamı annem yapar. Ben de yerim :) Herkes sizin gibi marifetli değil :) Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım bende domates salçası yaptım:))

    YanıtlaSil
  13. Ben de bu yöntemle kırmızı biber salçası yaptım..Ellerine sağlık... Bana da beklerim

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Sizi Takip  Ediyorum Başarılarınızı Diliyorum İyi Bloglamalar :)  

    Malatya Haber 

    malatyahaber 

    malatya haber sitesi

    malatya aberleri 

    YanıtlaSil
  15. İyi akşamlar hanımefendi blogunuzu yeni gördüm bende bu sene evde yapacagim salçalı yanlız birşey soracağım kaynattiginiz salçayı sicakken mı koyacağız birde soğuk koyarsak güneşte bekletmedigimiz için bozulmamıştır teseteşekkü

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...