BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

19 Ekim 2012 Cuma

KIYMALI PİZZA


                    Günaydın:))
      Öncelikle hayırlı sabahlar,hayırlı cumalar.Cumanın rahmet ve bereketi hepinizin üzerine olsun..
   Çocuklarıma pizza denildiği zaman dünyalar onların oluyor sanki.Ben öğün deyince sulu selli yemekler tercih ederim,çocuklarımda öyle beslensin isterim ama bazende gönülleri olsun diye onlara uyar pizzalarını yaparım.Bugünde öyle oldu.Kıymalı pizzayı ben daha çok severek yediriyorum çocuklara en azından katkı maddesi içeriği  diğer malzemelere göre daha az.İçim daha rahat oluyor.Yanında bol köpüklü ayranla servis yapıyorum.Diğer pizza tariflerime bakmak isterseniz BURAYA veBURAYA bakabilirsiniz.
   
              KIYMALI PİZZA


MALZEMELER:
     HAMURU İÇİN:
Yarım paket yaş maya,
1 çay bardağı zeytinyağı,
1,5 su bardağı ılık su,
2,5 su bardağı un,
1 tatlı kaşığı tuz...
ÜZERİNE SÜRMEK  İÇİN:
yarım bardak su,
1 yemek kaşığı salça
        YAPILIŞI:
   Verilen malzemelerle hamur yoğrulur.Yarım saat bekletilir mayalanması için..Tepsi yağlanır ve hamur el yardımı ile tepsiye bastırılarak yayılır.Yarım su bardağı su içerisine 1 yemek kaşığı salça ezilerek tepsideki hamurun üzerine sürülür.( yağlı ve daha yumuşak bir hamur istiyorsanız az sıvı yağda ekleyebilirsiniz.Ben koymuyorum,hamurun içine koyduğum ve malzemelerde pişince yağ bırakacağından bana yağlı geliyor ve hamuru daha kuru seviyoruz.)175 derece fırında 15 dakika pişirilir.
    ÜST MALZEMESİ ve HAZIRLANIŞI:
    Bir tavada  2 adet kuru soğan 1 yemek kaşığı sıvı yağda sararıncaya dek kavrularak 250 gr kıyma ilave edilir.Kıyma suyunu salıp çekinceye kadar kavrulur.1 tatlı kaşığı tuz,1 çay kaşığı karabiber,pul biber ilave edilerek karıştırılır.2-3 tane yeşil biber ilave edilerek kavurma işlemi devam eder.2 tane domatesin kabukları soyulup doğranarak onlarda eklenir.En son kekik ilave edilerek ocaktan alınır.
    15 dakika pişirdiğimiz hamur fırından çıkarılarak tavadaki malzeme üzerine yayılarak tekrar fırına verilir.10 dakika sonra çıkarılarak 1 su bardağı kaşar rendesi serpiştirilerek kaşarlar eriyip,kızarana dek tekrar  fırınlanır.Afiyet olsun..


Hayatınızdaki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle...
                                                                                     HOŞÇA KALIN:))

25 yorum:

  1. Ayyy pizzaya dayanamam ama kıymalı hiç yemedm :)

    YanıtlaSil
  2. Kıymalı pizza değişik olmuş...Lezzetinden sual olunmaz ki eminim çok lezzetli olacaktır... Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar arkadaşım ,ellerine sağlık afiyetle yiyin....

    YanıtlaSil
  4. Offf..Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. pizza olsunda neli olursa OLSUN...
    ben her türlüsünü yerim :)))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım bende yaparım bizimkiler cok severler

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı cumalar, yaptığınız ve yapacağınız tüm duaları Mevlam bu cuma hürmetine kabul buyursun inşaallah.
    Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  8. Çok iştah açıcı, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. bizimkilere pizza olsun nasıl olursa olsun:)ama kıymalısını hiç denemedim,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Canım hayırlı ve bereketli Cumalar dilerim.Pizzan harika olmuş ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Hazır almaktansa bende herşeyi kendim yapmaya çalışıyorum..Seninle aynı fikirdeyim..Ellerine sağlık ayranla da ne güzel gider..Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  12. gönlümünn birincisii!!
    canım benim,nasılsın?
    uğrayamadı bu gözler ama,yüreği hep burada idi,emin ol..
    kıymalı pizza,kulağa çok hoş geliyor..
    ellerine sağlıkk kardeşim..
    öpüyorum.
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  13. Harikaaaa görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  15. Mmmm nasıl nefis nasıl nefis:)

    YanıtlaSil
  16. bence harika olmuş :) salam, sosis yememeye çalışıyoruz pizzayı da bu şekilde yapmak güzel fikir arkadaşım ,ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. ELLERİNE SAĞLIK TATLIM HARİKA GÖRÜNÜYOR:))

    YanıtlaSil
  18. ellerine saglik canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  19. canım arkadaşım ben geldim uzun bir aradan sonra :))özledim seni ve bu güzel yemeklerini..
    pizza enfes görünüyor helede salamsız sosissiz bir pizza tam benlik ..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  20. Aynen benimde tercihim sulu yemekler ama çocuklar seviyorar işte böyle..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Canım arkadaşım seni mimledim ..:)

    YanıtlaSil
  22. Tüm ailenle birlikte geçireceğin hayırlı mutlu bayramlar dilerim canım benim :)

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık nefis olmuş. Bayramın şimdiden kutlu olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor
    hamuru ince pizzaya bayılırım .

    YanıtlaSil
  25. İLK DEFA DUYUYORUM.ÇOK ENTRESAN NEDEN OLMASIN.DENEMEK LAZIM
    ELLERİNE SAĞLIK ELLERİN DERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...