BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

15 Ekim 2012 Pazartesi

LOKMA TATLISI

                LOKMA TATLISI



    MALZEMELER:
1,5 su bardağı un,
1 tutam tuz,
1 tatlı kaşığı şeker,
1 yumurta,
1,5 su bardağı ılık su,
2 su bardağı sıvı yağ(kızartmak için)
    ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER ve HAZIRLANIŞI:
3 bardak su,
3 bardak şeker,10 dakika kaynatılarak
yarım limon suyu ilave edilip 3-4 dakika daha kaynatılarak hazırlanır.
          TATLININ YAPILIŞI:
    Su+maya+şeker+tuz maya eriyene dek karıştırılarak 1 yumurta ilave edilip azar azar un katılarak yumuşak ele yapışmayacak kıvamda bir hamur yoğrulur.40 dakika üzeri örtülerek mayalanmaya bırakılır.
     2 su bardağı yağ tavaya alınarak iyice kızdırılır.Hamur avuç içine sığacak kadar alınarak işaret parmağı ve baş parmak arasında sıkıştırılarak yukarı doğru iteklemek sureti ile hamur kabarcıkları yapılır .Bu hamur kabarcıkları yağlanmış tatlı kaşığı yardımı ile de koparılarak kızdırılan yağa bırakılır.Çok çabuk  kızaran bir hamur olduğu için tavanın başından ayrılmayın yoksa lokmalarınız yanar.
         NOT:Hamuru yoğurduktan sonra şerbeti hazırlayın ancak ılınır.Lokmalar kızardıkça direk şerbetin içine atın.Afiyet olsun..
 
               Hayatınızdaki her şeyin  gönlünüze göre olacağı  güzel bir hafta geçirmeniz dileklerimle...
                                                                                                                      HOŞÇA KALIN:))


17 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık lokmaya bayılırım.Ben içine maden suyu ekliyorum sert oluyor blogta var İzmir Lokması:)))Tavsiye ederim sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
    ÇOK SEVERİM ALDIM MÜSADENLE:)))
    SEVGİMİ BIRAKTIM.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık birincim lokma tatlısı harika gözüküyor, izmirinde meşhur tatlılarından biridir lokma tatlısı,benim afacanlar çok sever tarif içinde teşekkürler canım en kısa zamanda denemeliyim:))sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım annem çok yapardı severek yerdik hey gidi günler kilo alacağız diye korkumuzdan yiyemez olduk böyle lezzetleri

    YanıtlaSil
  5. çok sevdiğim bir tatlı çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. İnternetimde olan bağlantı sorunundan dolayı geç yorum yazabiliyorum inan bu gün belki beşinci girişim sitene. Nihayet yorum penceresi açıldı. Ellerine sağlık bayılırım lokma tatlısına :)

    YanıtlaSil
  7. çocukluğumun tatlısı bayılırım,ellerine sağlık,arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  8. öyle severim ki lokma tatlısını şimdi gece gece canım çekti..Tarifinde az ölçülü hemen denenebilir.. En kısa zamanda yapıcam..Bu arada seni mimledim.Kabul edersen sevinirim..Bilgi için benim bloga bakman yeterli..Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Biz lokmayı hem tatlı hemde şerbetsiz peynirle yeriz,nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  11. çok sevdiğim tatlılardan biridir. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. bayıldığım bir lezzet..ellerine sağlık harikkaaa.:)

    YanıtlaSil
  13. İzmir'in tatlısıdır lokma. Bayılırım :) Senin elinden başka güzel olmuştur canım benim :)

    YanıtlaSil
  14. Bayılırım bunu sıcacık yemeğe.Ağzımda dağılışına vurgunum. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  15. Ben lokmayı Balıkesir ve izmirde tanıdım daha çok... Heleki İzmirde her sokak başında hayır yapmak isteyen birilerini görebilirsin lokma dağıtırken.. Sen de çok ölçülü ve güzel yapmışsın Ellerine kollarına sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. bayılırım lokmaya,en son tatilde ayvalıkta yemiştim,ellerine sağlık olsada yesem :)

    YanıtlaSil
  17. Ellerin dert görmesin canım bende hayatımda ilk defa lokma tatlısı yedim çok lezzetli ooooff bak canım çekti belki bir gün ellerinle yaptığın tatlılarıda yerim kim bilir.:)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...