BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

11 Haziran 2013 Salı

ÇOKOPRENS KURABİYE:))

Bugün sizlerle, çocuklarımın küçüklüğünde daha sık yaptığım ,yıllar öncesinden kalan bir kurabiye tarifimi paylaşacağım.
Oğlumun eve gelip gitmesinin üzerinden nerede ise üç ay geçti. Final haftası başlamadan arayıp anne,evde ki lezzetleri özledim,bana koli yapıp gönderir misin dediğinde,aklıma geldi yıllardır bu kurabiyeleri  yapmıyordum ve oğlum çocukken bu kurabiyeleri çok severdi.Zeytinyağlılar,börekler,kekler,mantılar yaparak  yanına bu kurabiyeleri de yaptım.Yapmışken de arşivimde yerlerini alsınlar istedim.Hem denemeyenlere hemde ilerde kızlarıma kolaylık olsun diye de ayrıntılı resimlemeye çalıştım.

   ÇOKOPRENS KURABİYE 

                                         



                MALZEMELER:
2 adet yumurta,
3 çorba kaşığı yoğurt,
250 gr margarin,
1,5 su bardağı pudra şekeri,
1 paket vanilya,
5 su bardağı un,
2 yemek kaşığı sıvı yağ

                  YAPILIŞI:
          Malzemeler yoğrularak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlanır.10 dakika dinlendirilerek 0,5 ml kalınlığında açılarak su bardağı yada çay bardağı ile kesilir(ben çay bardağı kullandım)Kesilen hamurların yarısının üzerine çöp şiş yada kürdan batırılarak delikler açılır.Fırın tepsisine yağlı kağıt serilerek kesilen hamurlar dizilir.175 derece fırında yaklaşık 15-20 dakika  üzeri çok kızarmadan pişirilir.Fırından çıkarılınca yarısının üzerine çikolata (ben çokokrem kullandım) sürülür,diğer yarısı ile çikolata sürülen parçalar kapatılarak hazırlanır.Afiyet olsun.

Huzurlu,sağlıklı ve gönlünüze göre geçirebileceğiniz hayırlı günler dileklerimle...

HOŞÇA KALIN:))

15 yorum:

  1. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık en kısa sürede deneyeceğim çok ilginç geldi

    YanıtlaSil
  2. Birncim şahane olmuş bu tarifin :) çok sevdim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Oğulcuğun ve arkadaşları afiyetle yesinler. Evlat isteyince akan sular duruyor değil mi? Yakında sen de kuzuna kavuşacaksın inşAllah.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. bayıldım bunlara :)
    yıllar geçse de hep favorim kalacak..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık birincim kurabiyeler hem pratik hemde enfes gözüküyor ,oğlunda afiyetle tatsın inş,bu arada ALLAH kavuştursun canım,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık en kısa zamanda denemek istiyorum umarım sizinkiler gibi olur:)

    YanıtlaSil
  7. canım çok güzell.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Ahhh olsada üç beş tane yesem.
    Ellerne sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  9. Çayıma bana bana yemeyi çok severimm :) Ellerine emeklerine sağlık canım.

    NOT: Takip listemi sitede epey zamandır güncellememişim,sayende güncelledim :) Ben sitedeki bağlatılardan ziyade readerdan takip ettiğim için farketmemişim :)

    YanıtlaSil
  10. anneler böyle işte kimbilir nasıl guzel lezzetler göndermişsindir... kurabiye de harika görünüyor... emeklerine sağlık...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık nefis görünüyor,çayımın yanına aldım bir tane :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım. Afiyetle yesin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ev yapımı çokoprens olsada yesem şimdi:) ..çok severim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...