BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

24 Ekim 2013 Perşembe

SALAMURA PEYNİR NASIL HAZIRLANIR

Hayırlı günler:))
Bugün sizlerle evde salamura peynir nasıl kurulur,saklanır bunu paylaşmak istiyorum.Önceleri 2-3 kilo peynirden ötesini salamura koymazdım,çünkü bitirene dek erirdi.Büyük eltim 30-40 kilo salamura koyuyoruz 1 yıl boyunca tüketiyoruz hiç erime olmuyor deyince,o zaman bu sene taze  peyniri fazla alalım sen gel salamura yap dediğimde sağ olsun itirazsız geldi.
Salamura yapmak için ben suyu kaynatıp,soğuduktan sonra kaya tuzu ilave edip karıştırarak tuzları erittikten sonra dilimleyip kavanoza koyduğum peynirlerin üzerine dökerdim.Bu yöntem çok verimli değil az peynir için ideal olabilir.Ama,kış için  fazla peynir salamura koymak isteyenleriniz varsa aşağıda görsellerle de anlattığım şekilde peynirini  hazırlayabilir.


 EVDE SALAMURA PEYNİR HAZIRLAMA



MALZEMELER:

20 kilo taze peynir,(kendi tüketeceğiniz kadar olabilir),
2 kase  kaya tuzu(peynir miktarına göre azaltılıp,çoğaltılabilir)
Temiz,kaynar su ile dezenfekte edilmiş cam kavanoz
 


 YAPILIŞI:  Taze peynirler temiz bir tepsinin üzerinde dilimlenerek dilimlerin her tarafı tuza bandırılıp kavanoza dizilir.Aralarına 2-3 sırada bir tuz dökülerek kavanoz doluncaya kadar işlem tekrarlanır.Dilimleme ve tuzlama esnasında tepsiye akan peynir suları da kavanoza eklenir.Bir kaç saat sonra tuzlanan peynirler suyunu bırakır,bu su peynirin üstüne kadar çıkar.Peynir altı suyu dediğimiz bu su tuzla peyniri korur.Kavanoz serin bir yerde muhafaza edilir.Tüketileceği zaman yenilecek miktarda peynir dilimi kavanozdan çıkarılarak yıkanır,servis tabağına doğranır.Tuzlu olursa yemeden 2-3 saat öncesinde su dolu derin bir kapta peynir dilimleri bekletilip öyle doğranır ,bu şekilde tuzundan tamamen arınmış olur.



Afiyet olsun:)

Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle...
HOŞÇA KALIN:))

21 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok faydalı bir paylaşım ihtiyacım olduğunda blogundan tarifi alıcam.. Allaha emanet ol canım..

    YanıtlaSil
  2. banada iyi oldu canım taze peyniri aldığım zaman uzun zaman sonra bozulmaya başlıyor bu yöntemle saklayabilirim çok teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  3. sağlıkla tüketin canım..
    sağlık sorunlarım nedeni ile çok pc başında kalamıyorum.
    affola ne olur,ziyaretlerimi aksattığım için.
    muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
  4. çok önemli bir bilgi ve detay sağolasın afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım salamura peynirle yapılan böreğe ve pideye afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
  6. ah becerikli, ailesini düşünen temiz kadın dilerim senin gösterdiğin titizliğin karşılığını alırsın sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. taze peyniri nerden bulacağım mesele o :)
    afiyetle sağlıkla tüketin inşallah

    YanıtlaSil
  8. Canım ablam uzun süredir peynir nasıl yapacağım diye arıyordum. En azından peynir yapmayı öğrendiğim zaman senin tarifinle nasıl salamura yapacağımı öğrendim. Ellerine sağlık. :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Enteresan. Hiç yapmadım bunu ben.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık.Çok güzel anlatmışsınız

    YanıtlaSil
  11. teşekürler. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. esselamu Aleykum
    hemen soruma geceyim koyde koyun ve inek sutunden peynir yaptik guzel oldu kendi suyunu usule gore salamura ve uzerine dokerek naylun bidonlara koyduk fakat sindi peynirler suyu iyice cektikden sonra ustteki peynirler suyun uzerinde gorunuyor ben Hanima soyluyorum bunlarin suyun ustune cikmamalari lazim diyorum o ise birsey olmaz diyor bir cevap verirseniz memnun olurun esselamu aleykum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleyküm selam..üstteki susuz kalan peynirler daha önce tüketileceği için bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.Peynir suyunu az bırakmış tuz oranını mı yoksa az koydunuz çünkü tuz peynirin içindeki suyu bekledikçe salmasına sebep oluyor.Üstte susuz kalan peynirleriniz hava almadıkça bozulmaz ama yinede dilerseniz o kısımları alıp başka bir kaba koyarak tuzlu su kaynatıp soğutarak üstlerinden döküp gönül rahatlığı ile muhafaza edebilirsiniz.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Sağlıkla tüketin peynirlerinizi..

      Sil
  13. Merhabalar​ ben de bir şey soracaktım.Köyluden 10kg keçi peyniri aldım. Fakat suyu ekşimiş yoğurt veya ayran gibi kokuyor. Yani ekşimiş. Peynir yeniliyor sonuçta ekşi ayran içiyoruz. Ama tadı hoş olmuyor. Peynir sonuçta. Suyunu nasıl değiştirebiliriz. Bir de ekşime normal mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,adsız misafirim keşke adınızı yazmış olsaydınız.Keçi peyniri diğer peynirlerden koku ve tat olarak biraz farklılık gösterir.Acaba peynirin kendine has bir kokusu mu yoksa ekşimişliğinin verdiği bir kokumu emin olmak lazım.Sadece suyunda varsa değişmek için kaynattığınız suya kaya tuzu atıp eriterek soğuduktan sonra suyunu süzdüğünüz peynirlere ekleyebilirsiniz.

      Sil
  14. Selam.salamur.beynir.yabiminda.sutun.yagi.alinirmi.Almazsam.eriyor

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,kayınvalidem 10 kg öık inek peyniri yaptı, eşim getirirken kavanozu kırmış ben hemen değişrdim suyunu da koydum onda sorun yok başına kadar su oldu, yemeğe başladık tadı çok güzel fakat suyunda sünme var bunun sebebi ne olabilir bişey yapmak gerekir mi?

    YanıtlaSil
  16. Selamün aleyküm bende köyden 10 kilo keçi peyniri aldım salamura olarak gözüme çok az göründü şunu Bi tartim dedim 7.5 kg çıktı. peynir de erime yok tuz oranı iyi yapılalı 15 gün oldu. Sizce bu neden olur bu kadar erime olabilirmi ? . Lütfen cvblarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taze peynir kilosu farklı olur salamura süresi bir hafta veya onbeş gündür yani bidona salamura olduktan sonra tartilip basılır ozaman kg aynı gelir

      Sil
  17. Selamün aleyküm bende köyden 10 kilo keçi peyniri aldım salamura olarak gözüme çok az göründü şunu Bi tartim dedim 7.5 kg çıktı. peynir de erime yok tuz oranı iyi yapılalı 15 gün oldu. Sizce bu neden olur bu kadar erime olabilirmi ? . Lütfen cvblarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...