BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

18 Şubat 2014 Salı

ÖRGÜ BOYUNLUKLAR VE NOHUT ÖRNEĞİNİN YAPILIŞI

     Hayırlı sabahlar:)
    Bu kış baya bir örgü ördüm.Bunlardan kızlarıma, kardeşime ve oğlumun en yakın arkadaşına ördüğüm boyunluklar..

Bu model 100 gr lık 2 adet nako astra ile örüldü.85 ilmek başladım.2 sıra tor örgüden sonra 3.sırada 7 ilmek düz örgü 8.ilmeği 9.ilmeğin üzerinden atlatarak ördüm.4.sıra hep ters örülür.5.sırada 3.sıranın tekrarı yapılarak örgü istenilen uzunluğa getirilerek  tamamlanır.Yan tarafından dikilerek kullanılır.Bu modeli kızıma ördüm.Diktikten sonra fotoğraflamamıştım,Ankara'da bırakmış gelirken bir daha ki gelişinde inşallah bitmiş halini de eklerim:)
Bu modeli ise oğlumun arkadaşına ördüm.İp siyah olduğundan örnek kendini göstersin diye 3 ters 3 düz olarak ördüm.Oğlumun boyunluğunu 2 ters 2 düz örmüştüm ip açık renk olduğundan örnek daha belli oluyordu.Oğluma ördüğüm  boyunluğa buradan bakabilirsiniz.

Bu boyunluğu ise küçük kızıma ördüm.Renk seçimi ve model tamamen kendi tarifleri ile yol aldı küçük hanımın:)80 ilmek başladım,75 cm olana dek renkleri değişerek ördüm.Bir ucunu düz tutup diğer ucunu ters çevirerek iki ucunu birbirine diktim.


Bu modeli ise kardeşime ördüm.Nohut örneği kendisi de aynı örnekten eldiven örmüş  oldukça şık bir takım oldu.Nohut örneğinin yapılışı karışık gelse de oldukça basit ve çok zarif bir örgü modeli.Yelek ve şal  yapımında da kullanılabilecek bir örnek.

           NOHUT ÖRNEĞİNİN YAPILIŞI:
    Şişe istediğiniz sayıda ilmek atın.Ben bu boyunluk  için 84 ilmek kullandım.
1.sıra:İp kendinize doğru hep ter örülecek.
2.sıra:1 ilmek kenar ilmeği olarak örmeden diğer şişe alınacak.yanında ki ilmek 3 kez örülecek.
(Bunun için tek ilmek tersten alınacak ip şişe dolanacak şişten ilmeği çıkarmadan tekrar ör 1 ilmek-3 ilmek oluyor)Yanında ki 3 ilmek tersten örülüp kesilecek.(Yani 1 ilmeği 3 ilmeğe çıkarmıştık şimdi 3 ilmeği 1 ilmeğe düşürerek ilmek sayısını aynı tutuyoruz)
 3.sıra:İp  yine kendimize doğru bütün ilmekler ters örülecek.
4.sıra:1 ilmek şişe al,(kenar ilmeklerine dikkat edelim örneğe karıştırmadan mutlaka her sıra başında ve sonunda tek ilmek kalacak yoksa örneği kaydırırsınız)2-3-4.ilmeği kes,5.ilmeği 3 kez ör,6-7-8.ilmeği birlikte kes...en sonda kenar ilmeğini düz ör.
5.sıra:1.sıradan tekrar edilerek istenilen uzunluğa kadar örgüye devam edilir.

   Çok zarif bir örnek ,umarım anlatabilmişimdir.Anlamadığınız yer olursa yorum ya da mail atın yardımcı olmaya çalışırım.Karışık gibi dursa da çok kolay ve zevkle örülen bir örgü tavsiye ederim:)

Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle...

  HOŞÇA KALIN:))

6 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık ben bu kış hiç örgü yapamadım,soğudum herhalde şimdi başlamak zor geliyor...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık harika olmuşlar

    YanıtlaSil
  3. Bunları takacak kış yok ama;((Küçük kızınızın boyunluğu çok güzel olmuş .Ellerinize sağlık.Güzel günlerde giysinler...

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine,emeğine sağlık çok şıklar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Her biri çok güzel olmuş. Bütün çocukları sevindirmişsin ne güzel.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. renkli olan kızınıza ördüğünüz sepet örneği mi elinize sağlık bu arada

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...