BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

15 Temmuz 2014 Salı

EVDE İSKENDER KEBAP YAPIMI

Sayfama hoş geldiniz değerli okurlarım...Sayfamı her gün güncellemediğim ve menü vermediğim için şikayetler alıyorum.Ancak bu sene Ramazan tariflerimi arşivimde daha önceki yıllarda hazır olduğu için Google+ dan tekrar yayınlıyorum.Sayfamda ise arşivimde olmayan tarifleri sizlerle buluşturuyorum.Yeni bir tarif olmadan masa veya bugün kendi yaptığım iftarın resimlerini paylaşmak istemiyorum.Beni Google+dan da takip ederseniz yada aşağıdaki sayfalara tıklarsanız önceki ramazan ve sahur menülerime ulaşmış olursunuz.Ayrıca sayfamın solunda kategorilenmiş olarak yayınladığım tariflerime üzerine tıklayarak bakabilirsiniz.  


 İftar menü önerileri için, BURAYA
Sahur menü önerileri içinse BURAYA bakabilirsiniz.


     İskender Kebap Bursa yöresine ait bir yemek ,tadını sevmeyen yok sanırım .Evde kendi imkanlarınızla da yapmak isterseniz hiç çekinmeyin yapın derim,harika bir lezzet yakalıyorsunuz.İftar için yaptığımda oldukça beğenildi ve sizlerle paylaşmak istedim.Tarif oldukça pratik,500 gr kadar kuşbaşı etleri pulbiber,zeytinyağı ve tuz ile yoğurup (dilerseniz bir miktar kekikte ekleyin,ben eklemedim)strece sıkıca sararak dondurucuya kaldırın.Bunu 1 gün önceden yapmalısınız.Sonraki gün dolaptan çıkarılan et yarım saat bekletilerek streçten çıkarılır ve buzu çözülmeden  incecik kıyılır.Teflon tavaya alınarak ızgara usulü pişirilir.İçinde yağ olduğu için ayrıca eklemeye gerek yok,yağ ile bekleyen etler yumuşadığı için çok çabuk pişecektir.Diğer tarafta domates ve biber fırında yada tost makinesinde(ben öyle yaptım:))közlenir.Bayat pideler küp şeklinde kesilerek tabağa dizilir.Üzerine 2 yemek kaşığı salça,az tuz,1 yemek kaşığı tereyağı,2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1,5 su bardağı su karıştırılıp kaynatılarak elde edilen sostan dökülür.Sosun üzerine etler serpiştirilir,etlerin üzerine ise  ayrıca  tereyağı dağlanarak gezdirilir. Tabağa,közlenmiş biber, domates ve yoğurt eklenerek servis yapılır.
    NOT:Yemeğin soğumaması için pideleri etler pişerken doğramalı,tabağa yerleştirmelisiniz bu arada sos ocakta kaynıyor olmalı,sosun kıvamı koyu olursa su ekleyerek açabilirsiniz.Afiyet olsun..

                                          Sağlıkla,hayırlı Ramazanlar...HOŞÇA KALIN:))

10 yorum:

  1. Enfes görünüyor ellerine sağlık,hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  2. Ramazanda bloğu hergün güncellemek gerçekten çok zor oluyor benimde bu aralar kendi kendime en çok muhasebesini yaptığım konu bu blogla ilgilenirken yeterince ramazanı yaşayamamak eminim beni anlamışsındır , Birsen zor ama çok güzel bir tarif vermişsin çok severim bildiğim ve yıllardır gittiğimiz bir yer vardır onun dışında hiç bir yerde kolay kolay yemem senin yaptığında nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Nefisss görünüyor eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım nefis görünüyor hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. Çok ama çok severim Birincim :) ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Bayramın ailece sağlıkla, huzurla geçmesi dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir tarif ellerine sağlık.. Bayrama az kaldı çok şükür bu günlere de erdik.. Bayramlaşmak da nasip olur inşaAllah sevgiler :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...